Powered By Blogger

среда, 16. октобар 2019.

Пројекат “Игра” 3.Задатак: Играмо се и учимо Наставница: Јасмина Јанић Назив школе: ОШ “Мајур” Разред: III/2 Место: Мајур Држава: Србија Каратак опис активности: Пабло Пикасо - слике и речи за сва времена - био је наша инспирација на часовима ликовне културе. Укратко смо се упознали са његовом биографијом из које издвајамо: Пабло Пикасо је зачетник кубизма и један од највећих и најутицајнијих уметника 20. века. Био је сликар, вајар, графичар и сценограф, а његово дело сматра се прекретницом у уметности. Пикасо је од малих ногу почео да учи сликарске вештине од свог оца, а са 13 година је већ био вештији сликар од њега. Његови радови се данас налазе у музејима широм света. Прву активност започели смо игрицом “Завртимо Пабла Пикаса” уз помоћ коцкица за јамб. Ученици су испред себе имали табелу са одређеним деловима лица који су били карактеристични на Пикасовим цртежима и обележене коцкице као решења. Игра је могла да почне. Један ученик би бацио коцкицу и број који је добио био би решење за један део лица, које је проналазио у табели. Након тога, приступило бојењу портрета Ала Пикасо! "Дајте ми музеј и ја ћу га испунити." "Мајка ми је говорила: "Ако си војник, постани генерал. Ако си свештеник, постани папа. "Уместо тога, ја сам био сликар и постао сам Пикасо." На вама је да размислите о овим цитатима, а ми вас позивамо да нам се придружите следећег часа, јер смо се одлучили да сазнамо нешто више о Ван Гогу. Ваше III/2!




























Настава ван учионице је успешан вид планирања у циљу мењања и осавремењавања наставе. Могућности за учење путем активних метода рада, кроз самостално истраживање, откривање и уочавање веза и односа, омогућава да ученици повезују претходно стечена знања са новим, кроз искуствено учење и самостално истраживање у непосредном окружењу, што додатно мотивишу ученике на успешније савладавање наставног градива. На непосредан начин ученици су се упознали са старим занатом вуновлачар. Ученици су сазнали да је вуновлачар занатлија који обрађује вуну. Када се вуна ошишане овце опере и осуши, носи се код вуновлачара. Он је тада ставља у машину која „влачи“ тј. разчешљава вуну, чини је ваздушастом и спремном за даљу обраду. Код вуновлачара вуна се изчешљавањем ослобађа нечистоћа, као што су иглице четинара и слично које је су се у вуни овце накупиле током времена. Традиционално, жене упредају вуну помоћу преслице и вретена. Потом извлаче нит која се затим користи за штрикање. Од домаћина смо добили вуну коју ћемо искористити да направимо преслице.





















уторак, 15. октобар 2019.

Пројекат “Игра” 2.Задатак: Старе игре - нове игре Наставница: Јасмина Јанић Назив школе: ОШ “Мајур” Разред: III/2 Место: Мајур Држава: Србија Каратак опис активности: Волимо да се играмо зато што...Почетак нашег другог задатка био је одговор на ово питање. Ученици су на одговарајућим папирима писали зашто воле да се играју, писали су о њиховој омиљеној игри, илустровали омиљену игру. Следећа активност била је упознавање са старим играма. Позвали смо у госте, Славку Чобанов, учитељицу која дуги низ година предаје народну традицију, да нам исприча њену причу о старим играма. Сазнали смо доста о старим играма, њиховим називима, начину на који су се деца некад играла, материјалима од којих су правили играчке. Посебно нас је изненадило сазнање да су се пре крпењача лопте правиле од коњске длаке. Потсетили смо се како се играју игре: Пошто секо млеко, игра шубаром (капом), игра зечева, купа, царе,царе говедаре,колико има сати. Након тога, поставили смо полигон и нова игра је добила свој пуни замах. Игра код деце развија спретност, машту и, уопште доприноси њиховом менталном, емоционалном и физичком развоју.